Rekenen

Rekenen vergt een bepaalde mate van inzicht van een kind en het vermogen om rekensommen te automatiseren. Ook al rekent uw kind dagelijks op school geoefend, voor sommige kinderen blijft rekenen moeilijk. Het is belangrijk om te weten waar de ontwikkeling stagneert. Voor breuken heeft uw kind bijvoorbeeld een goede kennis van de tafelsommen nodig. En als de tafels in meer of mindere mate niet goed beheerst worden, zijn de breuken een veel te moeilijke opgave voor uw kind.

Leerpad maakt gebruik van het effectieve reken-wiskunde programma Met Sprongen Vooruit. Deze interventiemethodiek kan naast elke methode van school gebruikt worden en is geschikt voor alle kinderen van groep 1 t/m groep 8. Met Sprongen Vooruit kenmerkt zich door de reken-wiskunde didactiek in kleine tussenstapjes te beschrijven zodat ik, als Leerpadcoach, iedere leerling met rekenen vooruit kan helpen. Met het totaaloverzicht op de rekenleerlijnen worden juiste oefeningen en spellen interactief aangeboden. Het kind ervaart deze oefeningen en spellen als leuk en betekenisvol waardoor ze meer plezier in rekenen krijgen en waarbij er een goede rekenbasis gelegd wordt, waar de kinderen in hun latere schoolloopbaan veel profijt van hebben.


Daarnaast mag het kind bewegen en eigen producties maken wat de betrokkenheid verhoogd. Ook is er veel aandacht voor het automatiseren en de basis van het rekenen en worden mooie ondersteunende rekenmaterialen gebruikt. Het is wetenschappelijk bewezen dat deze positieve wisselwerking tussen inhoud en vorm ervoor zorgt dat de resultaten bij de kinderen die les krijgen op basis van Met Sprongen Vooruit direct omhoog gaan.

Voor meer informatie verwijs ik u naar de website www.metsprongenvooruit.nl