Rekenen
Rekenen vergt een bepaalde mate van inzicht van een kind en het vermogen om
rekensommen te automatiseren. Ook al rekent uw kind dagelijks op school
geoefend, voor sommige kinderen blijft rekenen moeilijk. Het is belangrijk om
te weten waar de ontwikkeling stagneert. Voor breuken heeft uw kind
bijvoorbeeld een goede kennis van de tafelsommen nodig. En als de tafels in
meer of mindere mate niet goed beheerst worden, zijn de breuken een veel te
moeilijke opgave voor uw kind.
Leerpad maakt gebruik van het effectieve reken-wiskunde programma Met Sprongen
Vooruit. Deze interventiemethodiek kan naast elke methode van school gebruikt
worden en is geschikt voor alle kinderen van groep 1 t/m groep 8. Met Sprongen
Vooruit kenmerkt zich door de reken-wiskunde didactiek in kleine tussenstapjes
te beschrijven zodat ik, als Leerpadcoach, iedere leerling met rekenen vooruit
kan helpen. Met het totaaloverzicht op de rekenleerlijnen worden juiste
oefeningen en spellen interactief aangeboden. Het kind ervaart deze oefeningen
en spellen als leuk en betekenisvol waardoor ze meer plezier in rekenen krijgen
en waarbij er een goede rekenbasis gelegd wordt, waar de kinderen in hun latere
schoolloopbaan veel profijt van hebben.
Daarnaast mag het kind bewegen en eigen producties maken wat de betrokkenheid
verhoogd. Ook is er veel aandacht voor het automatiseren en de basis van het
rekenen en worden mooie ondersteunende rekenmaterialen gebruikt. Het is
wetenschappelijk bewezen dat deze positieve wisselwerking tussen inhoud en vorm
ervoor zorgt dat de resultaten bij de kinderen die les krijgen op basis van Met
Sprongen Vooruit direct omhoog gaan.
Voor meer informatie verwijs ik u naar de website www.metsprongenvooruit.nl