Werkwijze

Kennismakingsgesprek:
Wanneer u contact met mij opneemt, maak ik met u een afspraak voor een kennismakings- en adviesgesprek. In dit gesprek probeer ik uw hulpvraag zo duidelijk mogelijk in beeld te krijgen. Wanneer we samen alles besproken hebben, beslis ik samen met u of ik uw kind de juiste hulp kan bieden. Dit gesprek is geheel vrijblijvend en er zijn geen kosten aan verbonden.

Onderzoek:
Wanneer nog geen didactisch onderzoek heeft plaatsgevonden, kan een onderzoek voor u en/of uw kind wenselijk zijn. Wanneer de hulpvraag duidelijk is, gaan we aan het werk aan de hand van een portfolio, waarin o.a. de doelen beschreven staan.

Begeleiding:
De begeleiding vindt plaats in wekelijkse behandelingen waarbij gewerkt wordt aan de bestaande problematiek om te zetten in te leren vaardigheden. Positieve benadering speelt hierbij een belangrijke rol. De begeleiding kan worden afgestemd met de school van uw kind, zodat bij uw kind geen verwarring ontstaat over de manier van werken tijdens de begeleiding en op school en wat kan bijdragen aan een goed resultaat.

Evaluatie:

Ouders worden regelmatig op de hoogte gebracht van de nieuwe ontwikkelingen. De  evaluatie vindt na 8 weken plaats. Dan bekijken we of de leerdoelen van uw kind behaald zijn en vindt er een ouder/kind gesprek plaats naar aanleiding van het portfolio. Wanneer de begeleiding stopt kunt u in het portfolio de persoonlijke groei van het kind zien. Indien wenselijk kan ik een verslag schrijven over het ontwikkelingsproces, de gegeven begeleiding, de behaalde resultaten en de persoonlijke groei van uw kind.